LinuxBox PBX

Telefonní ústředna

LinuxBox PBX je profesionální telefonní ústředna založená na technologii VoIP, díky čemuž nabízí nejnovější funkce, centralizaci veškeré správy, vysokou flexibilitu v možnostech nastavení a výhodné využití jednotné síťové infrastruktury. Součástí dodávky LinuxBox PBX je komplexní nasazení IP telefonie do vaší organizace nebo zajištění migrace z tradičního analogového či digitálního prostředí telefonie s následnou nadstandardní servisní podporou zajišťovanou špičkovými specialisty.

  • centralizace hlasových služeb vaší organizace
  • snížení nákladů díky přechodu na VoIP
  • tradiční i nejmodernější ústřednové funkce
  • dostupnost služeb ústředny odkudkoliv
  • integrace s mobilními telefony různých operátorů
  • možnost úpravy funkcí ústředny na míru

Bezpečnost

  • generovaná silná hesla
  • ochrana ústředny firewallem
  • ochrana před útoky hrubou silou (brute-force)
  • nastavení limitu počtu místních a zahraničních hovorů
  • podpora šifrování hovorů – SIP-TLS, SRTP
  • zabezpečený přístup k administraci – HTTPS

Klíčové vlastnosti

  • přehledné administrační rozhraní v češtině
  • propracovaná autokonfigurace pro telefony
  • nahrávání mobilních telefonů
  • uvítací hlášení a hlasové menu (IVR)
  • pracoviště spojovatelky (prezence, operátorský panel)
  • uživatelská PC aplikace pro vytáčení hovorů
  • flexibilní volací plán dle denní doby aj. pravidel
  • široká podpora IP telefonů předních výrobců
  • centrální správa všech poboček z jednoho místa
  • širokopásmový zvuk (HD Voice)
  • podpora videohovorů
  • analýza a detailní záznam hovorů
  • podpora CISCO telefonů s protokolem SCCP

Standardní funkce telefonní ústředny

  • přidržení hovoru (Hold)
  • přepojení hovoru bez ohlášení (Blind Transfer)
  • přepojení hovoru s ohlášením (Attended Transfer)
  • převzetí hovoru konkrétní linky (Directed Call Pickup)
  • převzetí hovoru ve skupině (Group Pickup)
  • řízené převzetí hovoru (převzetí hovoru ze seznamu aktuálně vyzvánějících hovorů ve skupině) Managed Pickup (call pickup from list of currently ringing calls withing pickup group)
  • hudba při čekání / přepojení (Music on Hold / on Transfer)
  • přesměrování linky pokud je obsazeno (Call Forward on Busy – CFB)
  • přesměrování linky pokud nepříjímá (Call Forward on No Answer – CFNA)
  • přesměrování linky nepodmíněné (Call Forward Unconditional – CFU)
  • přesměrování linky při nedostupnosti (Call Forward Backup – CFBck)
  • vyzváněcí skupiny (Call Groups)
  • vyzváněcí fronty (strategie: vše, náhodně, postupně, postupně s pamětí, nejméně aktivní) Call Queues, Hunt Groups (strategy: all, random, linear, round-robin with memory, the least active)
  • konferenční hovory / místnosti (Conference Calls / Rooms)
  • interní zpětné volání (Extension Call Back)
  • přímé volání vnitřních linek (Direct Inward Dialing – DID, Direct Dial In – DDI)
  • prezence linek (Line Presence, BLF)
  • širokopásmový zvuk (HD voice)
  • Smart VPN (volání externích čísel – mobilů přes zkrácené volby, zobrazení jména, možnost přepojování, nahrávání aj.) (Smart VPN – calling mobile phones using speed dials, display names, with possibility of call transfer, recording etc.)
  • manažer – asistentka (Manager – Assistant)
  • uvítací / vlastní hlášení (Welcome / Custom announcements)
  • rozlišení vyzvánění interních a externích hovorů (Distinctive Ringing)
  • tísňová volání (Emergency Calls)
  • zřetězení volacích příkazů linky (Call Command Cascading)
  • módy linky (Line Modes)
  • paralelní linky (Parallel Lines)
  • paralelní volání (mobil + pevná linka) (Parallel Calls mobile + extension)
  • blokování / oprávnění k volání (Call Blocking, Blacklist, Access Call Lists)
  • volba odchozí identity (Outgoing CID)
  • identifikace čísla volajícího (CID, CLIP, CNID, CLIR)
  • identifikace jména volajícího – zobrazení jména volajícího pro interní a VPN čísla, pro externí čísla v kombinaci s volitelným modulem Centrální adresář kontaktů (Calling Name Delivery, CNAM – calling name information for internal and VPN numbers, for external numbers with optional Central address book module)
  • identifikace přesměrovaného hovoru pro odchozí volání (Redirected Dialed Number Information Service RDNIS – diversion for outgoing calls)
  • nahrávání hovorů – trvalé (Call Recording)
  • nahrávání hovorů – na požádání (One Touch Record, On Demand Record)
  • hlasové schránky (zpráva do e-mailu) (Voicemail – message to e-mail)
  • vytáčení hovorů z PC – CallTray (Click to Dial via CallTray)

Volitelné funkce telefonní ústředny

  • interaktivní hlasové menu (Interactive Voice Response – IVR)
  • záložní směrování hovorů (GSM, ISDN) (Backup Routing – GSM, ISDN)
  • video hovory (Video Calls)
  • podpora SCCP (Cisco Skinny) (Support SCCP – Cisco Skinny)
  • přenositelnost linky (Hot Desking, Roaming Extensions)
  • interkom (Intercom / Auto Answer)
  • skupina hlášení (Paging Group)
  • vytáčení hovorů z PC – TAPI (Microsoft Outlook) (Click to Dial via TAPI – Microsoft Outlook)
  • vlastní logo na telefonech (Custom Logo on Phones)
  • programovací rozhraní (API)
  • přímé volání na IP adresu (Direct IP Calls – SIP URI)
  • operátorský panel stavů linek (Operator Panel with Line State)
  • nahrávání mobilních telefonů (Mobile Phone Recordings)
  • hlasové schránky (výběr z telefonu) (Voicemail – access by phone)

Popisy vybraných funkcí

Group Pickup

Funkce Group Pickup umožňuje zařazovat uživatele do vyzvedávacích skupin (například v rámci jedné místnosti). V rámci těchto skupin mohou uživatelé vyzvedávat hovory zvonící na jiných telefonech pomocí jednotného kódu (nebo tlačítka telefonu). Pokud v jedné skupině vyzvání více telefonů, není zaručeno který z nich se vyzvedne, nelze tedy cíleně vyzvedávat konkrétní hovor.

(Directed) Call Pickup

Vyzvednutí hovoru vyzvánějícího na konkrétním telefonu – uživatel může vytočením klapky s daným prefixem vyzvednout hovor zvonící na telefonu s tímto určitým číslem klapky. Pokud tedy v místnosti, nebo i kdekoliv na firmě zvoní i více telefonů, tak například spojovatelka, která na panelu svého telefonu vidí, která linka zvoní může cíleně vyzvedávat konkrétní hovory.

Manažer – Asistentka

Smyslem funkce manažer-asistentka je umožnit nerušený režim, kdy všechny hovory jdoucí na manažera jsou přesměrovány na jeho asistentku a ta je buď volání vyřídí sama, nebo je dle potřeby na manažera může přepojit. Manažer i asistentka (volitelně) navzájem vidí stav svých linek (volno/obsazeno/vyzvání) a stejně tak oba (volitelně) mají možnost režim aktivovat/deaktivovat. Dále oba (volitelně) mají světelně signalizováno zda je režim aktivní.

  • Příklad: Manažer má linku 10, asistentka má linku 11. V běžném režimu hovory přicházející na linku 10 vyzvání manažerovi, hovory přicházející na linku 11 vyzvání asistentce
  • Pokud je aktivován režim manažer-asistentka a někdo zavolá na číslo 10, hovor začne vyzvánět na lince 11. Asistentka hovor vyzvedne, vidí že manažer netelefonuje a zároveň ví, že s volajícím bude manažer chtít hovořit, tak mu hovor může přepojit (sama mu může volat bez omezení). Manažer může vždy volat bez omezení

Technická specifikace

Počet pobočekdle výkonu serveru - 50 až 2000Podpora virtualizaceVMware, Hyper-V, XEN, KVM
Signalizační protokolySIPv2, IAX2, H.323*, SCCP (Cisco Skinny)*Podpora dalších standardůVLAN, QoS, NAT, Dynamic Jitter Buffer, XML
Hlasové kodeky - úzkopásmovéG.711a, G.729a, G.726, ILBCProtokol webadministraceHTTPS
Hlasové kodeky - širokopásmovéG.722, G.722.1/Siren14, SpeexProtokoly přístupu k nahrávkámSMB, FTP, SFTP, NFS, SMTP
Video kodeky *H.263, H.263+, H.264, MPEG-4, VP8Jazyk webadministracečeština, angličtina
ŠifrováníSIP-TLS, SRTP, HTTPSJazyk hlasových hlášeníčeština, (angličtina od 2017)
Podpora DTMFRFC2833, SIP InfoFyzická rozhraní2x Eth T-Base 10/100/1000
ISDN BRI*, ISDN PRI/E1*, FXO*
IdentifikaceCID, CLIP, CNID, CLIR, CNAM
Autokonfigurace (Provisioning)DHCP, TFTP, HTTP