Telefonní ústředna
LinuxBox PBX je profesionální telefonní ústředna založená na technologii VoIP, díky čemuž nabízí nejnovější funkce, centralizaci veškeré správy, vysokou flexibilitu v možnostech nastavení a výhodné využití jednotné síťové infrastruktury. Součástí dodávky LinuxBox PBX je komplexní nasazení IP telefonie do vaší organizace nebo zajištění migrace z tradičního analogového či digitálního prostředí telefonie s následnou nadstandardní servisní podporou zajišťovanou špičkovými specialisty.
- centralizace hlasových služeb vaší organizace
- snížení nákladů díky přechodu na VoIP
- tradiční i nejmodernější ústřednové funkce
- dostupnost služeb ústředny odkudkoliv
- integrace s mobilními telefony různých operátorů
- možnost úpravy funkcí ústředny na míru
Bezpečnost
- generovaná silná hesla
- ochrana ústředny firewallem
- ochrana před útoky hrubou silou (brute-force)
- nastavení limitu počtu místních a zahraničních hovorů
- podpora šifrování hovorů – SIP-TLS, SRTP
- zabezpečený přístup k administraci – HTTPS
Nádstavbové moduly
- Global Directory – Centrální adresář kontaktů
- Call Centrum
- Call Recording Plus – Rozšířené nahrávání hovorů
- Predictive Dialer – Automatické vytáčení hovorů
- Integrace s CRM – RESTful API
- Vysoká dostupnost (failover cluster)
Klíčové vlastnosti
- přehledné administrační rozhraní v češtině
- propracovaná autokonfigurace pro telefony
- nahrávání mobilních telefonů
- uvítací hlášení a hlasové menu (IVR)
- pracoviště spojovatelky (prezence, operátorský panel)
- uživatelská PC aplikace pro vytáčení hovorů
- flexibilní volací plán dle denní doby aj. pravidel
- široká podpora IP telefonů předních výrobců
- centrální správa všech poboček z jednoho místa
- širokopásmový zvuk (HD Voice)
- podpora videohovorů
- analýza a detailní záznam hovorů
- podpora CISCO telefonů s protokolem SCCP
Standardní funkce telefonní ústředny
- přidržení hovoru (Hold)
- přepojení hovoru bez ohlášení (Blind Transfer)
- přepojení hovoru s ohlášením (Attended Transfer)
- převzetí hovoru konkrétní linky (Directed Call Pickup)
- převzetí hovoru ve skupině (Group Pickup)
- řízené převzetí hovoru (převzetí hovoru ze seznamu aktuálně vyzvánějících hovorů ve skupině) Managed Pickup (call pickup from list of currently ringing calls withing pickup group)
- hudba při čekání / přepojení (Music on Hold / on Transfer)
- přesměrování linky pokud je obsazeno (Call Forward on Busy – CFB)
- přesměrování linky pokud nepříjímá (Call Forward on No Answer – CFNA)
- přesměrování linky nepodmíněné (Call Forward Unconditional – CFU)
- přesměrování linky při nedostupnosti (Call Forward Backup – CFBck)
- vyzváněcí skupiny (Call Groups)
- vyzváněcí fronty (strategie: vše, náhodně, postupně, postupně s pamětí, nejméně aktivní) Call Queues, Hunt Groups (strategy: all, random, linear, round-robin with memory, the least active)
- konferenční hovory / místnosti (Conference Calls / Rooms)
- interní zpětné volání (Extension Call Back)
- přímé volání vnitřních linek (Direct Inward Dialing – DID, Direct Dial In – DDI)
- prezence linek (Line Presence, BLF)
- širokopásmový zvuk (HD voice)
- Smart VPN (volání externích čísel – mobilů přes zkrácené volby, zobrazení jména, možnost přepojování, nahrávání aj.) (Smart VPN – calling mobile phones using speed dials, display names, with possibility of call transfer, recording etc.)
- manažer – asistentka (Manager – Assistant)
- uvítací / vlastní hlášení (Welcome / Custom announcements)
- rozlišení vyzvánění interních a externích hovorů (Distinctive Ringing)
- tísňová volání (Emergency Calls)
- zřetězení volacích příkazů linky (Call Command Cascading)
- módy linky (Line Modes)
- paralelní linky (Parallel Lines)
- paralelní volání (mobil + pevná linka) (Parallel Calls mobile + extension)
- blokování / oprávnění k volání (Call Blocking, Blacklist, Access Call Lists)
- volba odchozí identity (Outgoing CID)
- identifikace čísla volajícího (CID, CLIP, CNID, CLIR)
- identifikace jména volajícího – zobrazení jména volajícího pro interní a VPN čísla, pro externí čísla v kombinaci s volitelným modulem Centrální adresář kontaktů (Calling Name Delivery, CNAM – calling name information for internal and VPN numbers, for external numbers with optional Central address book module)
- identifikace přesměrovaného hovoru pro odchozí volání (Redirected Dialed Number Information Service RDNIS – diversion for outgoing calls)
- nahrávání hovorů – trvalé (Call Recording)
- nahrávání hovorů – na požádání (One Touch Record, On Demand Record)
- hlasové schránky (zpráva do e-mailu) (Voicemail – message to e-mail)
- vytáčení hovorů z PC – CallTray (Click to Dial via CallTray)
Volitelné funkce telefonní ústředny
- interaktivní hlasové menu (Interactive Voice Response – IVR)
- záložní směrování hovorů (GSM, ISDN) (Backup Routing – GSM, ISDN)
- video hovory (Video Calls)
- podpora SCCP (Cisco Skinny) (Support SCCP – Cisco Skinny)
- přenositelnost linky (Hot Desking, Roaming Extensions)
- interkom (Intercom / Auto Answer)
- skupina hlášení (Paging Group)
- vytáčení hovorů z PC – TAPI (Microsoft Outlook) (Click to Dial via TAPI – Microsoft Outlook)
- vlastní logo na telefonech (Custom Logo on Phones)
- programovací rozhraní (API)
- přímé volání na IP adresu (Direct IP Calls – SIP URI)
- operátorský panel stavů linek (Operator Panel with Line State)
- nahrávání mobilních telefonů (Mobile Phone Recordings)
- hlasové schránky (výběr z telefonu) (Voicemail – access by phone)
Popisy vybraných funkcí
Group Pickup
Funkce Group Pickup umožňuje zařazovat uživatele do vyzvedávacích skupin (například v rámci jedné místnosti). V rámci těchto skupin mohou uživatelé vyzvedávat hovory zvonící na jiných telefonech pomocí jednotného kódu (nebo tlačítka telefonu). Pokud v jedné skupině vyzvání více telefonů, není zaručeno který z nich se vyzvedne, nelze tedy cíleně vyzvedávat konkrétní hovor.
(Directed) Call Pickup
Vyzvednutí hovoru vyzvánějícího na konkrétním telefonu – uživatel může vytočením klapky s daným prefixem vyzvednout hovor zvonící na telefonu s tímto určitým číslem klapky. Pokud tedy v místnosti, nebo i kdekoliv na firmě zvoní i více telefonů, tak například spojovatelka, která na panelu svého telefonu vidí, která linka zvoní může cíleně vyzvedávat konkrétní hovory.
Manažer – Asistentka
Smyslem funkce manažer-asistentka je umožnit nerušený režim, kdy všechny hovory jdoucí na manažera jsou přesměrovány na jeho asistentku a ta je buď volání vyřídí sama, nebo je dle potřeby na manažera může přepojit. Manažer i asistentka (volitelně) navzájem vidí stav svých linek (volno/obsazeno/vyzvání) a stejně tak oba (volitelně) mají možnost režim aktivovat/deaktivovat. Dále oba (volitelně) mají světelně signalizováno zda je režim aktivní.
- Příklad: Manažer má linku 10, asistentka má linku 11. V běžném režimu hovory přicházející na linku 10 vyzvání manažerovi, hovory přicházející na linku 11 vyzvání asistentce
- Pokud je aktivován režim manažer-asistentka a někdo zavolá na číslo 10, hovor začne vyzvánět na lince 11. Asistentka hovor vyzvedne, vidí že manažer netelefonuje a zároveň ví, že s volajícím bude manažer chtít hovořit, tak mu hovor může přepojit (sama mu může volat bez omezení). Manažer může vždy volat bez omezení
Technická specifikace
Počet poboček | dle výkonu serveru - 50 až 2000 | Podpora virtualizace | VMware, Hyper-V, XEN, KVM |
Signalizační protokoly | SIPv2, IAX2, H.323*, SCCP (Cisco Skinny)* | Podpora dalších standardů | VLAN, QoS, NAT, Dynamic Jitter Buffer, XML |
Hlasové kodeky - úzkopásmové | G.711a, G.729a, G.726, ILBC | Protokol webadministrace | HTTPS |
Hlasové kodeky - širokopásmové | G.722, G.722.1/Siren14, Speex | Protokoly přístupu k nahrávkám | SMB, FTP, SFTP, NFS, SMTP |
Video kodeky * | H.263, H.263+, H.264, MPEG-4, VP8 | Jazyk webadministrace | čeština, angličtina |
Šifrování | SIP-TLS, SRTP, HTTPS | Jazyk hlasových hlášení | čeština, (angličtina od 2017) |
Podpora DTMF | RFC2833, SIP Info | Fyzická rozhraní | 2x Eth T-Base 10/100/1000 ISDN BRI*, ISDN PRI/E1*, FXO* |
Identifikace | CID, CLIP, CNID, CLIR, CNAM | ||
Autokonfigurace (Provisioning) | DHCP, TFTP, HTTP |